"Whenever I have a problem I just sing, and then I realise my voice is worse than my problem."

Monday, January 2, 2012

Secret Recipe bersiput !

assalamualaikum..
salam sejahtera..
salam satu Malaysia. :)

ok harini aku nk memenuhkan lagi ruang blog aku ni pasal secret recipe. Tak habis buat hal.

KENAPA ngn SECRET RECIPE tuh?

OK sebelum ni aku pernah meluangkan mase menulis kenapa secret recipe yang best! kalini lebih kurang jugak la. Bukan aku nk memburukkan secret recipe.. TAK KAN lah..

aku pon minat pe makan kat secret recipe.. peminat setia Tom Yam Kung.. tapi tu la dia sejak dua menjak ni kalo aku g mane2 branch secret recipe mesti alasan dorg Tom Yam Kung habis la.. xd udang la.. tah la..

So balik kpd topik tadi, on 30.12.2011 jam nyer xingat lak.. tapi lebih kurang 10.30 am -11.00 am cmtuh la. aku ader date dengan encik boyfriend kat midvalley. Pagi tu kami late breakfast kat secret recipe..


Tapi kat sini layanan dia ok la.. mungkin sbb kami antara first customer dorg kan.. kami masuk dia sapa baik.. greeting bagai.. ok lah at least pagi aku xd la hambar mane awal2 lagi dah bagi senyum kat orang.. hmm perut pon dh bunyi2.. Waiter tu pon bagi la menu.. dalam pale hotak aku mmg nk TOMYAM KUNG jugak.

Encik boyfriend pon order la menu dia, aku pon order la Tom Yam Kung + Fresh Watermelon. Pagi-pagi dah order tomyam.. tapi sebelum aku order tu aku tanyer dulu, Tomyam tu ader x.. Waiter tu dgn kompiden angguk kata ada. so aku pon lega la.. kumpunan aku bakal berakhir..

alahaii.. xsampai sepuluh minit dia amik order, waiter tu mai datang kat table aku gtau tomyam kung habis.. macam yg disangka.. same jugak al;asan dorg ni.. so aku pon males nk pikir panjang aku order jek spaghetti meatball.

Pastu makanan pon sampai la, xd la lambat mane.. So kami pon mula dengan Bismillah pendek terus makan..


Haishh aku punya la puji kate kuah spaghetti dia sedap xcair la tu la ini la.. sambil tu tangan tu laju jek suap spaghetti lepas satu.. satu masuk mulut.. sembang punya sembang..

Ha.. pat ni yg xbest dah hujung-hujung aku makan dah tu tetau la, mata sepet aku ni tetibe tajam lak kan nampak ade siput kat sayur dalam pinggan aku. adehh ! potong stim terus..

Mulenyer aku mcm xamik port, tapi tetibe aku terpikir macam geli2 jugak.. kalo aku xnampak xpe.. ni sbb aku nampak. encik boyfriend lak bole cakap ala siput tu kecik jek..

"Memang la siput tu kecik kalo besar mesti nampak lendir dia. Ni sbb kecik tak nampak bole la cakap takpe."

so appetite aku pon takat tu je la..




kecik je kan kan kan? tu pon nk kecoh !!!
ni bukan masalah kecik ke besar ni soal kebersihan..
kalau kedai mamak kt tepi jalan tu pon org nampak rambut dah mintak tukar..
ni kat pulak kat SECRET RECIPE. pada aku dorg kene la menjaga sikit..

Encik boyfriend dah panggil da waiter tu, dia datang bawak bill. patutnye tanya la..
so aku malas nk kecoh2 ngn waiter tu.. aku diam dan buat muke la..
tapi aku rase waiter tu perasan aku kecoh2 sembang ngn encik boyfriend pasal aku jumpe siput tu.. macam mustahil la kalo dia tak dengar.. aku siap tunjuk2 lagi kat dalam pinggan aku ader something.. atau pon dia buat2 tak dengar..

kami bayar dan kami blaa.... Thanks kat encik boyfriend ! Love love love love love love love byak2 lah :)

APTB!


layan lagu ni pon syiiookk ! tanya sama pokok..


No comments: