"Whenever I have a problem I just sing, and then I realise my voice is worse than my problem."

Thursday, January 20, 2011

penyakit sakit hati..



Hati ibarat cermin. jika hati itu disakiti, ibarat cermin yang diretakkan. jika tiada yg boleh baikinya, pasti tak ada juga yang boleh kembalikan keadaan seperti cermin asal.

Biar pon pada mulanya kita rase menyampah nk guna cermin retak tu, tp lama kelamaan kalau kita sering bercermin menggunakan cermin yang sama, retakannya masih tetap ada tp retakannya itu sudah terbiasa dengan diri kita, apabila kita melihat retakkannya itu, maka kita akan ingat semua kejadian itu sebagai kenangan yang mesti kita jadikan pelajaran agar cermin itu tidak kembali retak untuk yang kedua kalinya.

begtu juga dengan hati, semakin kita memikirkan rasa sakitnya, maka hati kita tidak akan lepas dari kejadian itu, dan yg lebih parah kita akan berlarut² dan melebih lagi. jadi..tidak mustahil kita akan teringat-teringat perkara yang menyakitkan hati itu. hurm.. Nikmati je, sakit hati itu merupakan bentuk ujian dari yg diAtas, adakah kita sabar menghadapinya atau tidak, jika dinikmati dengan sepenuh hati dengan sendirinya sakit hati akan sembuh jugak.


kalau saya sakit hati.. saya senyum, saya makan dan cepat2 tdo. lalalala~
Haa Haa Haa ape daaa aku merepek. kalo xphm teruskan xphm kalo phm amik pgajaran.

senyum je lah :)

p/s: tiada kene mengena dengan yg hidop mahu pun yg sudah tiada.

No comments: