"Whenever I have a problem I just sing, and then I realise my voice is worse than my problem."

Thursday, October 13, 2011

Too Funny Too Forget D'OH!!

assalamualaikum dan selamat petang.. :D

hmm aku xpasti lah dalam Malaysia ni ramai or aku sorg jek yg menghidap penyakit ni.
tapi aku kene share jugak kat sini. sbb aku rase aku makhluk terbodoh, dan untuk tantapan hari korg supaye xd la bosan bace blog aku ni.

Mungkin korg xknl penyakit ni..
jadi aku kenal kan dlu.

Nama penyakit yg aku maksudkan
Penyakit 'lupa' parkin kereta dekat mane

Jangan risau penyakit ni xd la mcm HIV xberjangkit pon. Kebiasaan nyer aku akan alami penyakit ni bile aku ke shoping complex or mall or building yg besar2 or kecik2 lah. pendek kate parking yg dalam building. Penawarnyer, aku g pharmacy, pharmacist tu maki aku. jadi aku rase mmg xd penawarnya. Cara terbaik adalah dgn mgambil langkah keselamatan supaya kereta tak hilang. cth nya: gunekan handphone blackberry aku se maximum mungkin dengan mengambil gambar kereta dan keadaan sekitarnya supaya senang untuk ingat n mencari kembali kereta yang hilang. SIMPLE kan. hee :D

okey aku nk share satu dua cerita bodoh aku la. pengalaman aku menghidap penyakit ni.

1. Berlaku semalam di Alamanda, Putrajaya.
Heee aku punya lah syok layan movie, gosip2, gelak HUHA HUHA ngn ex opismate.. ok sampai mase balik, dah bayar parkin BLURR!! MANE aku letak kereta aku? jenuuuhhh aku nk ingt, tpi xteringatt!! kat mane aku park kete?? aku nk termenanges, jalan dah mcm org lalok.. so terpakse la AKU melawat setiap floor untuk menjejaki kereta kecil ku. OHH! malangnyer naseb. tapi misi mencari kereta smlm xsehebat pengalaman aku di OU, Damansara. yg tu SUPERB!!!! terbaikk.. dasyatt!

2. Berlaku tiga tahun lepas di OU Damansara.
Time tu aku syok shoping.. heheheh enjoy bukan main la.. Duit berkepok2, masuk sumer kedai yg ade.. Kepale lutut sampai dah longgar lah, akibat kepenatan dan keberatan beg2 yg ade. OK aku amik keputusan nk balik. G bayar tiket kemudian BLURR!!! MANE aku letak kereta aku? jenuuuhhh aku nk ingt, tpi xteringatt!! hadoii dah la OU kumain besar. mane aku nk cari tiap FLOOR tu mne aku park kete aku.. mampuihh!! tapi ape nk buat aku mule la misi mencari kete dr satu floor ke satu floor. time tu mmg dah termenanges cuakk lah! Dah macam mak mati anak melilau!! yang DASYAT nyer aku gagah jugak cari sampai sejam lebih. MASEH XJUMPE! ok kalini aku terpakse report kat ABANG SECURITY. mencari kereta menggunakan CCTV juga tidak mendatangkan hasil. akhirnya abg security terpaksa ronda-ronda ngn motor kapcai..Alhamdulillah MISI PENCARIAN KERETA AKU mengambil mase 3 JAM dan bukan 6 JAM. BERSYUKUUR SGT! kalo x aku kene tdo OU la mlm tu. hahahha SUPERBB lah!! TIGA JAM tu kalo aku tdo dah kenyang tdo daaa... HahahahahHANTU betol!

hmm nk citer yg lain bykkkk sgt. KT KLCC, kat JUSCO Maluri..KAT TESCO Ampang bla..bla..bla.. dah tahap kronik daa aku nih! kire kalo kanser ni dh tunggu mase jek. ish ish ish..

OK, sekarang korg nampak tak bertapa ALPA nya aku ni.
aku harap BIARLAH aku sorg je yg ader penyakit cmtu kat BUMI ni. aku xnk korg pon cam aku. TERSEKSA oo..

kesimpulan dr cerita aku ni byk..
1. Jangan suke shoping sesorg. Bawak la teman. hee :D
2. Memang aku terkene sumpahan 'mesin bayar parking'. tiap kali aku bayar je parkin kete lepas tu mesti aku BLURR!! sbb nyer? aku pon tetau.
3. Jangan seronok sangat sampai lupe kereta.
4. Banyakkan makan kismis. Sunnah nabi.
5. Adat la mane der manusia yg sempurna, mesti ader kekurangan nyer..

TAPI yg peliknya, bab-bab lain.. macam Duit, Study, Kerja n lain-lain aku xlupe..
kecuali 'HAL PARKIN KERETA KAT MANE' jek yg aku lupe..
pelik la pelik pelik pelik okey!!


sape2 ade penawarnya SILA LAH BERKONGSI DENGAN AKU.

Dalam kata erti lainnya juga.. MANUSIA MEMANG SELALU LUPA DAN ALPA.
Renung-renungkan dan selamat beramal okey :)

No comments: