"Whenever I have a problem I just sing, and then I realise my voice is worse than my problem."

Friday, June 3, 2011

Gadis kerja!


hye. happy Friday ye :) happy third of JUNE lol

Rase mcm baru je tekad nk ceria kan blog ni.. tidak mahu mambiarkan dia kelihatan bosan lagi. tapi semalam saya baru mengulangi perangai lama 'MENGABAIKAN BLOG YG KESEDIHAN INI' ohh apakah daya gadis ini..

Punya surat cinta buat kamu Encik Blog.


Dear Encik blog,
maafkan saya kerana meninggalkan kamu dan mengabaikan kamu semalam, encik Blog. Saya tidak menepati janji. ohh sungguh munafik!

Biar saya berterus terang menceritakan perihal sebenar... semoga Encik Blog bisa memaafkan saya. Right now my life consists of nothing but work! urrgghh..

Wednesday til Sunday – the routine is the basically the same.

6:00 – 6:30 AM
Wake up & Work out.
Bangun pagi dan berlari sekeliling rumah mencari tuala naik turun tangga, di mana ku sidai. Itu adalah senaman ringkas untuk permulaan hari setiap hari :D kemudian bergaduh berebut bilik air merupakan latihan speech yang berkesan. ;) solat subuh dan setelah puas berlatih senyum, mencari dapur untuk rembat apa yg ada buat bekalan perjalanan.

6:45 AM
i leave for work, during my 15 minute drive, listen fav songs je la hahaha (^_^) everyday same songs. repeat2 ja. i get to work around 7:00 AM. kadang-kadang terlambat juga ;D biasa lah

7:00 AM - 7.00 PM
1st thing i do every morning checking my email is wajib. and then kerja la.. hurm macam-macam kerja bisa ku buat. setiap hari terima pelajaran baru adalah mission hidup bagi gadis yang simple seperti aku. hehehe so tak mahu cerita panjang my job description. At Noon having quick lunch with my opismate :) i dont have much time for mengular, coz normally at this hour i get so many issue to settle down. Usually leave work around 7:00 – 7:30 PM. yeah everyday i spend 12 hours for work and little time for others tu pon via BBMe je. sorry boyfriend ;(

8:00 PM– Midnight
i get home after 15 minutes or less.. drive like crazy gurl hehehehe :) my frenz called my car is Cepat Pantas Selamat (cps) hahaha funny + bongek tol!

then i shower. menonton buletin, watch drama and if rajin nothing to do mengadap computer at 9:30 depending on the day’s needs. (kalo rase bosan online using my sweetheart phone) Start facebook-ing, post new status, search new stuff, blogging, walk-blogging etc. I have in the pipeline. The goal is to be in bed by midnite, but most times it’s 1:00 AM. sleep night.

The routine will repeat back next morning. God has blessed me with two arms, two legs, and a sane (hmmm…) mind. I’m taking it to the max everyday.


Jadi kepada Encik Blog jangan la marah kalau saya busy dengan routine seorang yg kunun2 workaholic.



"I observed that nine out of ten things I did were failures, so I did ten times more work"



2 comments:

Anonymous said...

Kerja seperti tiada esoknya.

Puteh said...

kerja seperti tiada duit lah :)